Kak ipar yg berjubah dan berbaju kurung kantoi berasmaara dengan pakaian colok mata. Hancur hati abgku

Terima kasih admin approve cerita ini..ak ada terbaca 1 kisah mengenai abang yg bekerja luar negara n ada perempuan lain..

ak nk share jugak nasib yg sama berlaku pd abg ak..tp isterinya punca segalanya…semoga cerita ini dijadikan iktibar utk diri yg serba kekurangan ini…

Ak dilahirkan dlm keluarga yg sederhana..tp alhamdulillah Allah berikan rezeki yg xtergambar dgn kata2..ayah ak bekerja di kerajaan..ibu ak pula surirumah..

kami bahagia..sangat bahagia..tp langit tak selalunya cerah..ak ada 4 orang adik beradik..dan ak yang ke 4..

abang dan kakak ak semuanya dah kawen..aku masih menuntut di uia..

yes permulaan perkahwinan nmpak abg ak happy..dia makin tembam sbb sebelum kawen dia kurus..smpai org kata dia mcm lidi..

haha…dia kerja hempas pulas utk bahagiakan isteri dia..oh yaa isteri dia berhenti kerja sebab nk fokus pd suami n keluarga..

Abg ak n isteri dia duduk serumah dgn keluarga ak..mula2 okey org kata semuanya wangi..but beberapa bulan ibu ak start perasan dgn perubahan tingkah laku dia..

dia nekad nk keluar dr rumah keluarga ak n duduk rumah sewa atas alasan nak berdikari..keluarga ak okey aja sbb xnak halang dia n abg ak..takut gaduh nanti..

then one day lepas 2 bulan abg ak dengan wajah kusut masai,lemah longlai balik rumah keluarga ak..abg ak kata dia lapar..

tp bila dgn abg ak pakai jubah,baju kurung,semuanya menutup aurat..menangis abg ak kat situ juga hanya Allah aje yg tahu perasaan abg ak..

abg ikut kereta yg isteri dia naik..smpailah satu tempat di tepi laut..tp isteri dia xturun dari kereta..abg ak mula syak bukan2..

setengah jam abg ak tunggu dlm kereta..isteri masih tak turun2 lagi..abg ak kuatkan iman turun dari kereta n sgt terkejut rupanya isteri dia sedang berasmara atau erti kata lain ‘beromen’ dgn lelaki tu..

n abg ak paling terkejut juga sbb lelaki tu bekas kekasih isterinya..isteri dia tergamam xdpt nk ckp ape2..hanya menangis dan menangis..

Dgn air mata kat pipi abg ak..abg ak ajak ak balik..ak tahu dia sedih..dia cerita segalanya pd keluarga ak..

tp ak sedih sebab dia masih tak berkeinginan utk berkahwin lagi..ak pernah kenalkan kwn2 ak kat uia nie utk abg ak..tp abg ak hanya kata okey cantik..

ak nak abg ak happy semula..korang doakanlah abg ak jumpa jodohnya yg betul2 syg n cintakan abg ak..

bukan yg memperkainkan abg ak.. Dari sini ak dpt instinct yg sebelum kawen bawaklah jumpa mak ayah dulu..

sbb ibu ada naluri yg sgt tajam n dpt tahu calon menantu tu sesuai atau tak..doakan keluarga ak juga happy mcm selalu..doakan abg ak pulang raya ni..