Sejak kawin dah 3 tahun isteri rancang xnk anak. Penat menunggu aku bg tahu hasrat ingin bermadu. Perangai isteri terus berubah.

Status kawan saya mulanya adalah isteri. Ibu kepada 3 org anak. Dulu bekerja sebagai Jurutera tapak binaan. Dia seorang wanita yang cantik. Baik hati dan solat tak pernah tinggal.

Walaupun dah berkahwin tapi masih lagi nampak macam anak darra. Dia ada aura yang tersendiri. Saya juga mengenali suaminya. Suaminya seorang yang baik. Sebaik dia.

Tapi perkahwinan mereka tak berjalan indah dan tak no0rmal. 4 tahun tak tidur bersaama walaupun serumah. Walaupun begitu mereka nampak bahagia di mata orang lain.

Kawan saya ni penyabar sangat. Cara dia menangani masalah rumah tangga dia dengan menyibukkan diri dengan pelbagai aktiviti amal dan travel.

Ramai pakar peruubaatan traaditional merumuskan punca rumahtangga mereka disebabkan sihiir. Tapi mereka dah berikhtiar sehabis yang mampu.

Suaminya pun kata dah sepakat nak cerai cara baik. Suaminya dah lama nak lepaskan dia tapi dia je yang tak mahu. Mereka lebih selesa bersaama hanya sebagai sahabat.

Saya kesian kat kawan saya. Saya bincang dengan isteri saya tentang p0ligami sebab isteri saya ni tak nak menganndung sudah nak masuk 3 tahun dia meranncang sebab nak enj0y dulu hidup berdua.

Terbeliiak mata isteri bila dpat tahu niat murni saya. Sekali isteri saya mengaamuk dan serrang kawan saya.

Terus kawan saya menjauhkan diri daripada saya. Tapi kami kawan sejak kecil dan dah macam adik beradik. Gaaduh sekejap je dan berbaik semula.

Lagipun kawan saya tak terbuka hati langsung nak terima saya. Semenjak hari itu isteri saya berubah 100 peratus.

Tapi ditolak baik oleh kawan saya. Macam mana dia tolak saya begitulah dengan yang lain. Duda tu berjanji akan tunggu kawan saya.

Percintaan mereka nampak indah sebab kawan saya sangat ceria. Sekian lama tak nampak dia gembira sebegitu. Dia bahagia menceritakan impian barunya kepada saya.

Dia tak impikan perkahwinan semula yang gemilang. Tak perlukan duit hantaran dan cukup dengan mas kahwin dan akad nikah sahaja.

Dia tak akan menyusahkan bakal suaminya kelak. Tapi memang begitulah cara kawan saya menyintai seseorang. Dia tak akan menyusahkan orang yang dia sayang.

Sehingga pada suatu hari. Saya vide0 call dia dan nampak matanya beenngkak. Dari apa yang diceritakan duda tu rujuk semula dengan jandanya demi anak-anak.

Walaupun dah mempunyai isteri dan kawan saya sebagai kekaasih tapi masih mengayat perempuan lain lagi. Lelaki tu hanya mempermainkan perasaan kawan saya.

Lelaki itu sebenarnya biasa je dari segi rupa dan harta tak sehebat mana seperti yang saya sangka.

Macam manalah kawan saya boleh jatuh hati. Tak berbaloi rasanya derita dan kecewa dia pada orang yang sebegitu.

Tiap hari kawan saya menangis teringatkan lelaki tu.

Saya nasihatkan kawan saya supaya bersabar, sembahyang istikharah dan tahajud setiap malam supaya dia dapat kumpul kekuatan diri untuk meneruskan atau memutuskan sahaja perhubungan.

Alhamdulillah, kawan saya mampu meninggalkan lelaki tu walaupun saya tahu hatinya reetak seribu. Sekarang, dia dalam proses move 0n.

Saya doakan Allah tak membolak balikkan hati kawan saya dan semoga lelaki itu mendapat balasannya kerana mempermainkan hati kawan saya.