Rupanya perempuan ni depan lelaki je cantik. Belakang macam tongkang pecah

Assalammualaikum. Hi uolls, ni hakak bawang nk bercerita sikit. Sebelum tu, tak payah lah kot aku nk kenalkan diri, kalau kenalkan pun belum tentu korang tahu siape pun. So let’s start babeh!

Korang mesti pernah rase pengalaman hidup dkt rumah sewakan? Acano perangai housemate korang tu? Ada baikkah? Huhu. Ape aku nk cerita ni, bukan nk mengaibkan atau memburukkan sesiape.

Aku cume nak korang yg hidup dkt rmh sewa tu, tolong2 lah jaga perangai. Sikit pengalaman aku duk merantau belajar dkt pantai timur, dua sem je aku duduk rumah sewa.

Sem2 sbelum tu aku dduk asrama. So dduk rumah sewa mase belajar aku ingat tu lah kenangan terpahit pernah aku lalui. Rupenye TAK! Kenapa? Haa..

tapi aku ckp kat kawan aku sabar je dulu, biar aku slowtalk dgn akak tu. Aku dah slowtalk, tp tak memyelesaikan masalah. So aku dgn kawan aku decide pindah cari bilik lain. Burn deposit rm400 guwaaa! Hawau punya hakak!

Dan masuklah beta ke alam perkerjaan yg ku sangka indah tapi rupanyaa… haih. Ok sambung. Sekarang aku dh berkerja, duduk rumah sewa lagi..

of course kalini rumah ‘anak dara’. Mase mula2 aku masuk rumah ni, aku macam.. hm takpelah maybe hari kerja dorang penat nak kemas rumah nanti weekend kemaslah.

Tapi aku belum layak jd nujum pak belalang, sbb sangkaan aku meleset 200% cceett! Bbrrhh Style budak rumah aku, kalau kat luar depan tu dah sapu bersih2, susun kasut selipar sandle sneakers

Bukan kau sumbat lg sampah dlm plastik tu! Kdg aku balik dari kg tgok smpai berair2 sampah tuu. Lantai, dah masak MAKE SURE SAPU LAHH. Atas meja lap.

Ni basic lah takkan tu pun nak kene cakap? Lantai tu kau dh tahu kau menumis, mengoreng bagai, mestilah ade minyak terpercik2. MOP LEEERRR!

Kdg nk jalan pun rase mcm berlumut lantai tu sbb licin. Dah masak, dah makan, BASUH! kau ad upah bibik ke nak buat tu semua utk kau? Toilet ni pun satu hal..

kadang aku saje malas nk sental, malas nak bersihkan. Sbb aku nak tengok sape yg rela hati nak bersihkan sambil2 mandi ke basuh baju ke ape.

Dah besar dah boleh tahu dah rasanya. Hari2 keluar dating, pakai cantik2, wangi2, tapi bile dekat dlm rumah? Kau asyik cakap nak kahwin nk kahwin, tapi dah masak maggie mangkuk pun tunggu 2 3 hari baru nak basuh, mcm mane?

Lagi satu. Dah kerja dah boleh lah rasenya beli transport sendiri. Takkan lah beli barang branded boleh nak beli motor kapcai utk kau cari rezeki pun tk boleh?

Asyik nak harapkan orang aje pun tk boleh la kawan.. rosak ke ape, owner tanggung sorg. Lain la kau ade hulur2 tiap kali nak basuh atau rosak dkt mane2.

Ape pun aku mintak maaf kalau terkasar bahasa. Semoga kita semua sentiasa dilindungi dan di rahmati Allah.