Aku hitam sebab Allah sayang

Assalammualaikum semua. Tajuk kali ini adalah kulit hitam. Pengalaman saya, start je saya masuk sekolah, main tengah panas, aktif dlm sukan jadi bila terkena cahaya matahari kulit saya gerenti terbakar. sampailah sekarang tak hilang-hilang.

Sungguh… Memang membuatkan diri ini terasa rendah diri sgt2. tak terungkap dgn kata2. sungguh, mereka tak pernah faham. Mereka hanya pandai mengutuk n menganjing. Die fikir saya ni memang takde hati dan perasaan.

lagilah membuatkan saya trsangatlah down… lagi2, Bile ramai lelaki suka dan tengok kawan saya, dan saya pon memang takde org tengok pon. Sampai kan saye pernah menangis kalau fikirkan psl kulit saye… Allahu. Yelah kadang2 saya lupe yg sebenarnye ni semua ujian untuk saya. ALLAH takkan bebankan hambaNYA kalau hambaNya tak mampu.. yeah.

kulit saya lansung tak berubah. Lama kelamaan saya try satu produk.. mmg best pakai produk tu! Muke saya jadi lebih putih, jerawat pon taknak naik.. mmg keyakinan up 100%..ramai yg tegur perubahan saya.bila saya mengikuti kem2, kalau sebelum ni takde org lelaki tegur saya, sejak tu ade lelaki nak berkawan dengan saya..konfirmlah berbunga hati kan.

Sehinggakan saya jadi riak dgn kecantikan yg ade dan hidup saya dibuzy kan dgn hasutan syaitan untuk byk berhubung dgn mesej dengan lelaki. Sampai hati ni mcm dah semakin lupe Tuhan.. semakin jauh dgn redha Ilahi. Lama kelamaan, Allah hadirkan ujian utk saya, semakin lama memakai produk tu, saya mule berhenti menggunakannya sebab muka semakin terbakar.

Dan selepas berhenti, muka saya semakin bertambah tambah jerawatnya.. memang sedih. Tapi sebenarnye.. semua ni membuatkan aku terfikir kembali, pasti ade hikmah disebalik semua yg berlaku. Allah tu maha n benar benar MAHA PENYANYANG.. Aku tahu, rupanya Allah ni nak suruh aku tak terus menerus melakukan perkara yang dibenciNya..

Allahu…..betapa Allah sgt sayang pada aku. Allah tahu sebab n musabab dia jadikan sesuatu. buat semua wanita di luar sana n diri saya sendiri.. belajar lah untuk bersyukur dgn apa yg dimiliki.

Sekurang kurangnya kita tahu… sape yg benar2 mencintai kita bukan sebab paras rupa..jadikanlah diri kite cantik kt pndgn Allah terlebih dahulu. jom Takpayah bazirkan masa kaple2 semua tu. Rugi sgt..Sebab apa? Sebab percintaan tu lansung tak diredhai Allah.

percintaan mcmtu mgkin membuatkan kite tk diredhai.. percintaan sebelum nikah akn pasti mmbuatkan diri kite lebihkan kekasih dari Tuhan..

Kan bagus kalau kita bercinta berlandaskan syariat Islam. Cinta selepas Nikah. in shaa Allah, kite jugak psti dpt melahirkan anak2 yg soleh solehah seperti yg diinginkan :)..

– -seseorang

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *