Bapak letak harga hantaran 20k dkt tunang,x sangka bila ayh bw lari aku lps jnji nk bw aku naik mahkamah

Salam semua pembaca , saya baru berusia 24 telah bernikah dgn lelaki berusia 45 baru ja sebulan kami mnjdi suami isteri , ya dia seorang lelaki yg berkerjaya tp bukan sbb itu sye memilih dia) sy pulak asal dri keluarga & diri yg serba kekurangan , saya bersyukur dia sudi menerima sy sebagai isteri..

Dugaan kami sgt luar biasa , sebab lagi 2 minggu dari tarikh nikah kami, macam2 dugaan yg melanda , senang cerita keluarga dari pihak saya tak merestui .. parents saya hanya akan merestui jika lelaki tu memberi wang hantaran sebanyak 20k, saya pulak tidak meletak kan sebarang hantaran untuk diri saya , bagi saya cukup lah saya diijab kan dan dia mampu beri nafkah tiap2 bulan ,

okey sy nk kisah kan perkenalan kami , kami berjumpa di pasaraya saya bekerja sebagai juruwang , memang selalu saya akan nampak muka laki ni , tiba2 pada suatu hari dia bayar di kaunter saya , normal as cashier saya akan melayani dgn baik sbb yela regular customer kan , entah kenape tiba2 dia marah saya .

Dia ckp cara saya packing barang semua salah , hampir jatuh la airmata saya sebab saya ni sensitif , lepas pada tu hari2 dia akan dtg , smpai la kami berkawan ada dlm 2 bulan. Dlm 2 bulan berkawan dia serius dalam hubungan dn ingin memutus kan tuk jumpa org tua saya ,

Saya tkot sebenar nya , org tua sy memang sangat bengis , jdi sy berani kan dri sbb sy nmpk dia sungguh2 , tiba hari jumpa mak ayah sy okey la , kali kedua laki ni datang nk risik , mak tak bgi sebarang jawapan , hanya diam je , smpai satu tahap saya buat keputusan untuk lari dari rumah , sy susah , kerja gaji habis hanya tuk fmly bukan nk ungkit sekadar bgi kefaham je.

Saya lari time tu, saya tinggal kan semua termasuk lah tinggal kan fmly , tinggal kan laki tu , tapi itu la jodoh kami kuat ALLAH dtg kan dia balik pada saya dn membuat keputusan untuk nikah diam2 tp nasib tk menyebelahi kami bila pihak pejabat agama bertanya kan tentang wali , sekali lgi nk hadap fmly sy ,

Aduhh takpe demi perhubungan yg serius lelaki sggup pergi rumah jumpa ayah sekali lg , dri sini la bermula ayh mintak hantaran sebanyak 20k , suami saya trus tersentak mengapa begitu mahal , saya langsung memberi semangat tkpe , kita bincang dgn pejabat agama , sampai la stu hari saya kena naik mahmakah untuk berwalikan hakim ( sy anak tidak sah taraf) tiba2 mak pujuk saya balik.

Mak ckp redha atas keputusan saya , mak nk bawak sy jumpa hakim , sy lembut hati dan saya pun balik jumpa , memang tak nafikan diorg baik sgt2 , pagi ni adalah pagi untuk aku naik ke mahkamah.

Dalam kereta ni tiba2 aku pelik kenapa ayah drive keluar highway , keluar tol , aku tnya la kita nk kemana.. mereka bawak aku pergi jumpa bomoh ( astafirulla) menangis nye aku , dlm hati pasrah je apa nk jdi , mcm2 tok bomoh tu ckp , aku lawan , aku ckp jodoh rezeki ,kebahgian semua di tangan ALLAH.

Aku yakin aku di tempat yg benar , tak sangka mak ayh aku mcm ni , bomoh tu berubat2 aku , dia ckp lelaki ni banyak bagi aku makan benda kotor , hanya ALLAH je yg tau bertapa beriman nya bakal suami ku ,

Keesokan nya balik semula ke kampung untuk naik mahkamah , mcm2 family sy tuduh , lelaki ni jahat la , baran la , apa la slh semua suami sy , naik mahkamah sy dibenar menikah , betapa seronok nya.

Saya ingt dah abis dah epsidod sedih perkahwinan ni , ehh boleh pulak fmly saya pergi srang tmpt keje laki tu , mcm2 dia ckp kt tmpt laki tu , smpai bawak bomoh p tmpt kerja laki YA allah knpe semua ni terjadi , smpai lelaki sy nk batal kn semua persiapan pernikahan tu ,

sepanjang 2minggu dri tarikh nikah kami , sy hanya mmpu mngalir airmata mengenang family sy kenapa buat sy mcm ni , sehari sebelum nikah saya dapat mesej dari family yang mengata kan saya anak derhaka dan saya anak tak kenang budi di sebabkan saya lawan kes hantaran 20k je.

Saya anak derhaka ka , teruk sangat ke saya , silap ke saya , saya buntu , sbb lepas pernikah berlangsung mcm2 mak sy fitnah suami saya kt sedara mara2 smpai semua ingt saya jahat , saya tak hirau kan mereka sbb alhamdullillah saya bahagia bersama suami saya.

Doakan kami bahagia. Kami harus teruskan alam perkahwinan walaupun dibenci keluarga.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *