Hari ini 15.9 kjadian x dpt aku lupakan, tergamak laki aku lakukan dkt aku lpas bru dpt tukar kerja

Hari ni tanggal 15/9/19 suami saya mencerai kan saya.. kerana saya menegur dia selalu asek dengan fon.. dia kata dia penqt berkerja.. tapi setiap malam dia main fon di ruang tamu Dari pukul 9 pm hingga 1am ke 2am.. Tak lain main meseg dengan perempuan2 lain.. terlalu lama bersabar dengan sikap nya yang suka maki hamun

Serta memalu kan saya di hadapan siapa saja.. tidak pernah menjaga aib saya.. maki hamun memang santapan harian Saya… Saat dia melafaz kan cerai agak kenapa rasa terhilang satu beban di bahu bila Saya berjalan seakan saya mampu melihat kembali indah nya dunia. Ada kah saya gla? Dia melafaz kan talak dia sedang senang dengan dunia.. baru 2 bulan lepas hidup kami susah.. tapi kami bahagia..

walaupun tiap hari saya menyediakan bekal untuk dia ke tempat kerja.. namun tiap Kali dia pulang dia punya masa untuk saya Dan anak.. kami bergurau.. main kuda2 kami berlari bersama dalam rumah kecil kami yang serba kekurangan..

Namun semua nya berakhir bila dia dapat kerja di tempat baru.. tiap hari Ada duit tepi.. paling kurang Ada rm70 kadang2 lebih rm 200. kami berpindah di rumah yang lebih selesa.. tapi segalanya Tak seperti dahulu.. Tiap hari bgun 6.30 pg, Saya sedia hidang kan air buat nya..

pada pukul 7 segala kelengkapan untuk dia pergi berkerja sudah saya siap kan.. pukul 8 pg dia akan bertolak keluar.. kadang2 pulang pada pukul, 8 malam… kadang2, 11 malam.. namun pada tiap malam lspas dia pulang saya akan siap kan anak untuk tidur.. tiada lagi Masa untuk anak..

Anak yang dulu nya sangat menyangi ayah nya.. kini takut dengan kepulangan ayah nya, kerana tiap Kali itu la dia akan di marah Dan di rotan.. kadang2 di cubit sehingga lebam peha nya… Anak yang berusia 4 tahun ni Tak lagi di beri Masa seperti dahulu. Sungguh senang manusia berubah.

Saat saya menyampai kan apa yang saya rasa.. pantas suami saya memaki diri ku.. dia kata yang dia penat berkerja.. saya kata pada nya “main fon dari blik kerja sampai 1-2 pagi boleh.. tapi bagi mase untuk kami Tak bole sebab penat.. alasan apa ni?

Hanya meminta Masa buat diri saya Dan anak.. saya dicerai kan Dan dihalau keluar dari rumah yang baru kami diami ini.. Sejujur nya ini pernikahan Kali kedua saya.. entah kenapa saya tidak pernah bertemu dengan insan yang baik.. tapi sebalik nya kedua2 pernikahan saya bersama lelaki yang selalu menyakiti diri saya.. sedang kan saya bernikah tanpa meminta apa2.. hanya mas kawen yang diberi.. itu pun saya guna kan untuk membeli barang2 dapur.. namun saya masih lagi Tak cukup bagus di mata mereka.

Sahabat sklian.. doa kan diri saya Dan anak ku.. pada Hari saya di cerai kan.. pada hari yang sama saya mendapat perkerjaan.. mungkin ini rezeki buat saya Dan anak lepas di usir tanpa belas insan…

Untuk dia.. moga Allah membalas apa yang kau hadiah kan buat kami.. sebagai isteri saya telah memberi yang terbaik buat kau.. Tidur mlm kau saya dodoi kan dengan picit badan mu hingga lena.. rumah mu tiap hari saya rapi kan untuk tatapan mata mu.. kemiskinan mu saya berdiam bersusah bersama mu.. nmun talak yang kau hadiah kan kepada ku..

Terima kasih wahai insan yg bergelar suami ku satu Masa dahulu.. tiada kudrat saya membalas.. namun moga Allah membalas sehingga kau tidak mampu bangkit lagi.. seperti apa kau buat pada saya Dan anak ku.. Pembaca sekalian.. maaf kan Saya kerana beremosi di sini..

Saya sorang Suri rumah.. tidak punya kawan.. tiap hari saya hanya keluar pagi2 untuk membantu mil berniaga.. hanya tolong dengan ikhlas.. ingin berkerja dulu nya di halang.. sehinga anak makin besar Dan Makin Tak mahu tingal dengan orang.. tidak punya pendapatan sendiri.. segalanya harap kan suami..

walaupun baju Tak bertukar.. selipar hanya satu.. saya selalu masih bercaya pada suami saya.. Doa kan la hidup ku Dan anak ku wahai sahabat pembaca semua ..

Mungkin apa yang Allah beri pada hari ini membawa sinar baru untuk hidup ku Dan anak.. Untuk pengetahuan kalian.. saya seboleh2 mempertahan kan pernikahan ini.. setiap Kali Saya beralah.. saya berdiam diri..saya Cuba jaga rumah tangga ini.. namun ia tetap runtuh..

ketahui la kalian saya memujuk merayu.. hanya kerana pekara sekecil ini.. namun saya tetap terus di maki.. di hina.. saat Saya meminta perlindungan sehingga habis iddah.. dia kata kepada Saya “saya rasa Tak berdosa aku kalau Tak bagi ko semua tu.. sebab ko tu bin4tang yang saya Bela je selama ni”